شناسهٔ خبر: 23758 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ابراهیم مبارك قدم مطرح كرد:

توجه به خانه‌دار کردن فعالان و اصحاب رسانه در گلستان

جلسه مدیركل راه و شهرسازی گلستان گفت: با توجه به تسهیل شرایط واگذاری واحدهای مسكن مهر به متقاضیان، این اداره كل آمادگی دارد تا با واگذاری تعدادی از این واحدها به خبرنگاران و اصحاب رسانه از خانه‌دار شدن آنان حمایت كند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در نشست با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان در محل دفتر كار خود افزود: راه و شهرسازی آمادگی آن را دارد كه پروژه‌های دولتی مسكن مهر را به اصحاب رسانه معرفی كند تا متقاضیان با آوردن سهم آورده و اندك سرمایه صاحب خانه شوند.

مبارك قدم از خانه مطبوعات استان خواست كه با ارزیابی و اعلام افراد واجد شرایط، برای بهره‌مندی از این فرصت استثنایی در استان اقدام كنند.

وی این فرصت بوجود آمده برای واگذاری واحدهای مسكن مهر را از فرصت‌های نادر حمایتی دولت از اقشار مختلف جامعه برشمرد.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان با بیان اهمیت و نقش مطبوعات و رسانه‌ها در توسعه كشور، بزرگترین و رسالت خطیر آنان را انتقال افكار عمومی و بازخورد سطح انتظارات مردم به مسوولان دانست.

مبارك قدم افزود: رسانه‌ها باید آینه افكار عمومی باشند زیرا كه دستگاه‌های اجرایی بعنوان خدمتگزاران مردم تمایل دارند كه از بازخورد خدماتی كه به مردم ارائه می‌دهند، مطلع شده تا برای خدمات رسانی بهتر، تلاش كنند.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان گفت: انتظار دستگاه‌های اجرایی از مطبوعات نیز؛ انعكاس اخبار آنان بدون غرض‌ورزی، تحریف، بزرگ‌نمایی و جبهه‌گیری خاص و تنها منطبق بر واقعیات است.

وی یادآورشد: این در حالی است كه با توجه به امكانات موجود هیچ دستگاه اجرایی بدون ضعف نبوده و كاستی‌هایی هم دارد.

مبارك قدم در بخش دیگری از سخنانش به موضوع توزیع آگهی‌های دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: تمام تلاش اداره كل راه و شهرسازی بر توزیع عادلانه آگهی‌ها در بین مطبوعات بوده و هست.

رئیس خانه مطبوعات گلستان نیز در ابتدای این نشست با تقدیر از اقدامات راه و شهرسازی و تعامل آنها با رسانه‌ها، گفت: عدم روزمرگی و به روز بودن این اداره كل سبب شده كه بعنوان یكی از دستگاه‌های اجرایی موثر در ایجاد انگیزه و تعامل خبرنگاران شناخته شود.

یحیی آذری خانه مطبوعات را تشكل صنفی فراگیر دانست و افزایش تعامل و همگرایی با دستگاه‌های اجرایی و اعطای تسهیلات رفاهی به فعالان و اصحاب رسانه را از برنامه‌های آینده این نهاد بیان كرد.

هادی علمدار هم بعنوان عضو دیگر خانه مطبوعات گلستان، خدمات دهی به مطبوعات را فلسفه تاسیس این نهاد صنفی ذكر كرد و گفت: رسانه‌ها ظرفیت كمك به دستگاه‌های اجرایی را برای عملكرد بهتر داشته و امید است كه با افزایش سطح تعاملات خود با رسانه‌ها از این ظرفیت‌ها بیش از پیش بهره‌مند شوند.

رئیس اداره روابط عمومی راه و شهرسازی گلستان نیز با قدردانی از پوشش مناسب اخبار این اداره كل در سطح رسانه‌ها، اظهار امیدواری كرد كه با این نشست شاهد افزایش تعاملات دوسویه در راستای اهداف اطلاع رسانی و رسانه‌ای استان باشیم.

نظر شما